image

شرح وظایف کمیسیون حل اختلاف اتحادیه


در راستای اجرای آیین نامه اجرایی تشکیل کمیسیون های اتحادیه صنفی موضوع تبصره 2 بند «ط» ماده 30 قانون نظام صنفی, شرح وظایف کمیسیون حل اختلاف به شرح ذیل می باشد. ماده 7- وظایف کمیسیون حل اختلاف, رسیدگی به اختلافات صنفی افراد صنفی و صلح و سازش بین آنان می باشد که از طریق اتحادیه به کمیسیون ارجاع می گردد. ماده 8- ترتیب رسیدگی در کمیسیون حل اختلاف: 1- شکایت افراد صنفی باید در دفتر اتحادیه ثبت و حسب نوبت در دستور کار کمیسیون قرار گیرد کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته به شکایات رسیدگی و نظر خود را به اتحادیه برای اقدام قانونی اعلام نماید. 2- در هر مورد اعضای کمیسیون پس از طرح موضوع و استماع نظرات طرفین و بررسی مستندات ارائه شده نظر خود را اعلام خواهند نمود و در صورت عدم حصول سازش بین طرفین به صدور نظریه مبادرت خواهد شد. 3- چنانچه در جریان رسیدگی کمیسیون به اختلافات مطروحه صنفی تخلفاتی احراز گردد, حسب مورد به ترتیب مقرر در قانون و مقررات نظام صنفی اقدام خواهد شد.